Algatatud planeeringud

Soinaste külas asuva Kaasiku tn 35 maaüksuse ja lähiala detailplaneering

Hõlmatud maaüksused:

Kaasiku tn 35 (kü tunnus 28301:001:1650)

Pindala 10563 m²

maakasutuse sihtotstarve – 100% ärimaa

üldplaneeringu kohane maakasutuse juhtfunktsioon - elamumaa

Piirnevad transpordimaad:

Kaasiku tänav (kü tunnus 28301:001:1663)

22140 Tõrvandi–Roiu–Uniküla tee T14 (kü tunnus 28301:001:1640)

22140 Tõrvandi–Roiu–Uniküla tee T2 (kü tunnus 28301:001:1641)

22140 Tõrvandi–Roiu–Uniküla tee (kü tunnus 94901:006:0272)

Planeeringuala suurus:

u 1,2 ha

Algatamine ja lähteseisukohad:

Kambja vallavolikogu 18.12.2024 otsus nr 69

Vastuvõtmine:

 -

Avalik väljapanek:

 -

Kehtestamine:

 -

Planeeringu lahendus:

 -

Menetlus:

Planeeringu toimik

 

Kambja vallavalitsusele esitati 20.12.2023 taotlus Kambja vallas Soinaste külas asuva Kaasiku tn 35 maaüksuse detailplaneeringu algatamiseks.

Planeeringualal kehtib Ülenurme vallavolikogu 08.02.2011 otsusega nr 6 kehtestatud Ülenurme alevikus asuva Villa kinnistu ning lähiala detailplaneering. Detailplaneeringuga on krundile määratud ehitusõigus ühe- kuni kahekorruselise ärihoone püstitamiseks. Hoone maksimaalseks kõrguseks on määratud 9 m ning suurimaks ehitisealuseks pinnaks 2692 m². Planeeringu kohaselt on rajatud üks ärihoone ehitisealuse pinnaga 1310,5 m².

Detailplaneeringu algatamise eesmärk on kaaluda ärimaa sihtotstarbega Kaasiku tn 35 maaüksuse sihtotstarbe osalist muutmist elamumaa sihtotstarbeks ning ehitusõiguse määramist korterelamu ja abihoone projekteerimiseks ja ehitamiseks. Planeeringuga tuleb anda lahendus juurdepääsudele, parkimiskorraldusele, tehnovõrkudega varustamisele, haljastusele, heakorrale ja tingimused detailplaneeringu elluviimiseks.

Üldplaneeringu kohaselt on planeeringuala maakasutuse juhtfunktsiooniks määratud elamumaa. Kavandatav tegevus ei ole üldplaneeringut muutev ning on sellega kooskõlas.

Planeeringuala suurus on u 1,2 ha.

Uuringute vajadus täpsustatakse detailplaneeringu koostamisel, millega antakse lahendus ka juurdepääsudele, parkimiskorraldusele, tehnovõrkudega varustamisele, haljastuse ja heakorra lahendamiseks ning tingimused detailplaneeringu elluviimiseks.

Kavandatava tegevuse puhul ei ole võimalik ega ka vajalik keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise või algatamata jätmise üle kaalutlusotsuse langetamine.

06.02.2024 esitas vallavalitsusele selgitustaotluse Kaasiku tn 35 maaüksuse piirinaaber nimetatud detailplaneeringu koostamise algatamise ettepaneku kohta. Vallavalituse maa- ja ehitusosakonna juhataja on oma 05.03.2024 vastuskirjas märkinud, et vallavalitsus kaalub detailplaneeringu menetluse käigus antud selgitustaotluses esitatud märkusi ja ettepanekuid. Selgitustaotluses välja toodu üldplaneeringule vastavuse temaatika, kehtiva detailplaneeringu realiseeritud ehitusmaht, detailplaneeringu realiseerimise võimalused ning rohealade säilitamine on vastustena käsitletavad käesolevas dokumendis ning selle lisas ehk lähteseisukohtades ja detailplaneeringu algatamise eelsetes lepingutes. Taotleja on muuhulgas juhtinud vallavalitsuse tähelepanu lisanduvate elanike näol sotsiaalse taristu koormuse suurenemisele.
Vallavalitsus korraldas 16.05.2024 Ülenurme gümnaasiumi aulas Kaasiku tn 35 maaüksuse detailplaneeringu algatamise eelse eskiisi arutelu. Eskiisi arutelul lepiti kokku, et pärast protokolli valmimist ja lähteseisukohtade korrigeerimist saadetakse need piirinaabritele, arvamuse andjatele ja arutelul osalenutele arvamuse andmiseks. Arvamuse andmise tähtajaks määrati 7 päeva. Tähtajaliselt laekus kaks seisukohtadega kirja, millele ühele oli alla kirjutanud 17 inimest ning teisele 11 inimest.

Esimesel juhul pöörati tähelepanu planeerimise perspektiivis põhimõttelistele küsimustele, aga ka vähemal määral on pööratud tähelepanu konkreetse planeerimisettepaneku sisule. Vald on selgitanud nii eskiislahenduse arutelul kui ka eelnõus, et tegemist ei ole üldplaneeringut muutva ettepanekuga. Teisel juhul on muuhulgas pööratud tähelepanu tagamaks toimiv sade- ja pinnasevee ärajuhtimise süsteem ning ettepanek servituudi seadmiseks. Mõlemad osad ettepanekust on kajastatud lähteseisukohtades.

Et käesoleva detailplaneeringu algatamise ettepaneku puhul ei ole tegemist üldplaneeringut muutva ega ka keskkonnamõju strateegilise hindamise korraldamise nõudmise ettepanekuga, siis rakendas vallavalitsus avaliku arutelu korraldamist ja arvamuse andmist, kui võimalust koguda kogukonna seisukohad kokku võimalikult varajases etapis. Seega on kogukonna arvamusi-seisukohti-ettepanekuid võimalik kaaluda detailplaneeringu koostamise jooksul.